top of page

אלרגי לחיות המחמד? אתה לא לבד

אנשים רבים סובלים מאלרגיה לבעלי חיים. האם הם חייבים להפרד מחיית המחמד האהובה?


אנשים רבים סובלים מאלרגיה לבעלי החיים, האם הם חייבים להיפרד מחיית המחמד האהובה?


אלרגיה

בעברית רגשת, תגובה חיסונית לא צפויה ולא רצויה של הגוף לחומרים. אחת הסיבות הנפוצות לרגישות כלפי חומרים הנמצאים בסביבה היא האלרגנים. לעיתים לסובלים מאלרגיה אין ברירה אלא להיפרד מחיית המחמד האהובה כדי לשמור על בריאותם ובריאות יקיריהם ולעיתים הקושי בפרידה הוא רב! אלרגיה לכלבים או לחתולים יכולה להתפרץ בכל שלב בחיים ומתבטאת בעיניים דומעות ומגורות, דלקת של לחמית העין, תסמינים של אסטמה קוצר נשימה, נזלת, שיעול, עור אדמומי ומגורה.


מהו מקור האלרגיה?

לעיתים אין אנו יודעים שגופנו רגיש לאלרגנים מסוימים ולחלבונים מסוימים שנמצאים באוויר שמקורם בתאי האפיתל (הקשקשים) הנושרים מעורו של בעל החיים.מחולל אלרגי נוסף הוא ריר ושתן העשויים להיות על פרוות בעל החיים, כאשר הפרווה מתייבשת נושרים ממנה חלקיקים קטנים המתעופפים באוויר, והם למעשה מחוללי האלרגיה.

רגישות תיתכן לא רק לכלבים וחתולים אלא גם לציפורים, ארנבונים, שרקנים, אוגרים, סוסים, פרות ועזים ובעלי חיים אחרים. רוב האנשים הסובלים מאלרגיה לחיות מחמד עשויים להיות רגישים גם לאלרגנים אחרים כמו אבקני פרחים, קרדית האבק או עובש.


כיצד ניתן להפחית את האלרגיה לבעלי החיים?

מאחר והאלרגיה מקורה ברגישות לקשקשי העור של בעל החיים או לחלבונים המצויים בעור של הכלב או החתול, אפשר לנסות לקחת בעל חיים המשיר פרווה בתדירות נמוכה לדוגמא: גזעי כלבים - בישון, טרייר, מלטז, פודל, וגזע חתולים ספינקס שיכול להתאים לבעלי רגישות מאחר והוא נטול פרווה.

בנוסף ניתן למנוע כניסה של חיית המחמד לחדרי השינה ולאוורר את הבית בתדירות גבוהה על מנת לנקות את חלקיקי החלבונים שנושרים מהפרווה.

לסרק את הכלב או החתול בתדירות גבוהה ואף לרחצם פעם בשבועיים.

לדאוג להאכילם באוכל איכותי עם תוספי מזון אומגה 3 לשמירה על היגיינת הפרווה ומניעת הופעת קשקשים.

שימוש בתכשירים מפחיתי אלרגניים allergy reducing

חשוב לזכור! חיית מחמד שמטופלת נכון ומחוסנת בזמן אינה אמורה להיות סיכון בריאותי!!


המרפאה הוטרינרית רמת אביב מזמינה אתכם לקבלת יעוץ וטיפים ללא עלות בנושא.

מתוך כתבה בעיתון כפר גנים, גיליון 54, אוגוסט 2014


bottom of page