top of page

דוג ספוג

כשהכלב נכנס לחדר ומריחים את נוכחותו - זה הזמן למקלחת טובה ומרעננת!



לפודל הקטן וליורקשייר טרייר פרווה ארוכה, מסולסלת וסמיכה הצוברת לכלוך רב. לעומת זאת, ללברדור ולרועה בלגי שהם כלבים גדולים, פרווה קצרה וחלקה. הוטרינרית ד״ר טלי אלוני מציעה מספר טיפים לטיפוח נכון של פרוות הכלב.


פרווה קצרה חיים קלים?!

מומלץ לטפל ולסרק את בעלי הפרווה הקצרה ולסרק את בעלי הפרווה הקצרה ובעיקר את בעלי הפרווה הארוכה מדי יום ולהסיר בעדינות קשרים ושיער מת. סירוק מעניק מראה בריא ויפה.


מתי לרחוץ?

מומלץ לרחוץ את הכלב אחת לשלושה עד ארבעה חודשים ולא לעיתים קרובות מדי, שכן רחיצתו מעבר לנדרש תגרום לעור להתייבש ולהיות חשוף לדלקות, לגירויים ולטפילים. עם זאת, תמיד יש אפשרות לרחוץ את הכלב, אם הוא מלוכלך או מדיף ריח רע.

בעקרון, כלבים עם פרווה ארוכה זקוקים למספר רב של רחיצות במהלך השנה, לעומת בעלי הפרווה הקצרה, הזקוקים לתדירות רחצה נמוכה יותר.


שמפו נגד קשקשים?

חל איסור מוחלט לשימוש בשמפו של בני אדם, הוא עלול לגרום ליובש ולגירוי בעור! יש לקנות שמפו שמתאים לעור הכלב. כדאי להתייעץ עם וטרינר לגבי סוג השמפו שמתאים לגזע הכלב ולרגישות עורו.


חשוב מאוד!

בעת הרחיצה יש להמנע מחדירת סבון או מים לאוזניים או לעיניים, שכן הם עלולים לגרום לדלקת. יש להרטיב את הכלב עד הצוואר בלבד ולשמור על אזור פנים יבש.


קרציות?

כיומיים שלושה לאחר הרחצה ניתן יהיה להשתמש בתכשירים נגד קרציות ופרעושים.


מה לגבי גורים?

ניתן לרחוץ גור החל מגיל שלושה חודשים, להמתין ולמזג אויר נעים על מנת שלא יחלה, לרחוץ במים חמים ולנגב אותו היטב ובזהירות!


מקלחת נעימה!



המאמר הופיע במגזין כפר גנים, גליון 55

bottom of page