top of page

היופי כן קובע!

הכלב זקוק לתספורת? יש צורך לגזור ציפורניים? כמה פעמים ניתן לקלח את חיית המחמד? הנה לכם כמה טיפים בנושא טיפוח וכיצד ניתן להפוך את הטיפוח לחוויה מהנה!

טיפוח בעלי החיים שלנו הינו נושא חשוב ומטרתו העיקרית לדאוג על שמירה על ניקיון והגיינה כללית של הכלב. הטיפוח מתחיל ברחצה, תספורת וטיפול בפרווה, טיפוח הציפורניים ועד ניקיון של האוזניים והשיניים. הזנחה של כל אותם דברים תביא לתנאים אידיאלים להתפתחות של חיידקים ומחלות שונות בעור, באוזניים, ובחלל הפה וניתן יהיה להימנע מהם אם מקפידים על שיגרת טיפוח קבועה.


שגרת הברשה נכונה: טיפול ושמירה על פרווה בריאה, ללא קשקשת, פרעושים, נשירה.

היות והפרווה היא ההגנה של בעל החיים מפני פגעי מזג האויר, עקיצת חרקים או רטיבות, חשוב מאוד שהפרווה תיהיה תמיד נקיה ובריאה.

יש לדאוג לשיגרת הברשה נכונה בהתאם לסוג החיה וסוג הפרווה שלו: כמו לדוגמא: רועה גרמני- פרוותם נושרת באופן קבוע, ישנם גזעים כמו מלטז ושיצו- הנשירה תיהיה לפי מחזוריות עונות השנה ולכן רצוי להשתמש במסרקים שמתאימים לסוג פרווה ולאורך שלה.

בהעדר הברשה קבועה, עלולה הפרווה למשוך נוכחות של טפילי עור והתפתחות של זיהומים עד דלקות עור כרוניות.

פרווה ארוכה יותר – ניתן להבריש בתדירות גבוהה יותר, רצוי אחת לשבוע, גם כלבים קצרי פרווה זקוקים להברשה שיגרתית לצורך ריענון ושמירה על הגיינת העור והפרווה.


תספורת : מי זקוק לתספורת?

חלק בלתי נפרד מטיפוח הפרווה זקוק לתספורת. ישנם כלבים שרצוי לגלח את פרוותם מידי פעם- בעיקר בחודשים הקיץ החמים, לעומת זאת, יש כלבים שאינם זקוקים לתספורת בכלל כמו גזעי הכלבים: שי-צו, מלטז, פודל, פומרינאן, אבל, הם בעלי פרווה ארוכה שנדרשת טיפוח שיגרתי יומיומי לאורך כל השנה. ללא טיפוח קבוע של הפרווה , פרוותם תאריך מאוד , תאגור ליכלוך ותהפוך למטרד שיסכן את בריאות העור שלהם.

ד"ר טלי מסבירה, רצוי לספר את הכלבים בחודשי האביב והקיץ, בזמן שמזג האויר מתחמם, להתייעץ עם ספר מקצועי מומחה שימליץ על תספורת מתאימה לכלב ולעונה.

בגזעים שונים של כלבים, יש דגש על נושא שמירת הניקיון האוזנים, מריטת עודפי השיער הצומח בתוך תעלת האוזן- וכל זה על מנת למנוע זיהומים והתפתחות של דלקת אוזניים.

לכן! חשוב לבצע ביקור תקופתי במספרת הכלבים מקצועית לצורך טיפול שוטף.


רחצה - מתי היא מומלצת? מתי היא מוגזמת?.

רוב הכלבים מעדיפים להתחכך במשטחים שונים, להירטב בבוץ, או להתפלש בדשא.. מה שגורם לריח רע וליכלוך הפרווה! רחיצה יסודית, עם שמפו  שמתאים לעור לגזע של הכלב, ייבוש קפדני והברשת הפרווה יסיעו להסיר את הליכלוך הרע ולשמור על  עור פרווה נקי ובריא.

אני ממליצה, לקלח רק במקרה שהכלב מלוכלך או מריח רע ולהמעיט ברחצה ככל שניתן, הסיבה לכך היא הצורך לשמור על מעטה השומן הטבעי של הפרווה.

רחיצה לעיתים קרובות עלולה לפגוע בשכבת ההגנה של העור ובנוסף! רחיצה וייבוש לקוי עלולים לגרום להתפתחות של פטריות וגירויים עוריים.

רצוי, לרחוץ את הכלב פעם בחודש בתקופת החורף, או לבצע מקלחת חלקית וייבוש טוב רק באזורים המלוכלכים.

 -  לא לשכוח ציפורניים ולצחצח שיניים – ניקוי תעלות האוזניים בעזרת תכשירים מתאימים, לקצר את הציפורניים בעת הצורך לפחות אחת לחודשיים כדי למנוע צמיחה מוגזמת שעלולה להקשות על ההליכה.  - ציפורניים ארוכות יכולות לצמוח לתוך כרית הרגל ולגרום לזיהום ולכאב.

bottom of page