top of page

עושים תספורת!

הידעתם? מותר ואפילו מומלץ לעשות תספורת לכלבים מכל הסוגים. יהיה להם קל יותר לווסת את חום גופם, ויהיה קשה יותר לטפילים להטריד אותם. מומלץ להיעזר בספר כלבים מיומן ובכל מקרה יש להשתמש רק במכונת תספורת ולעולם לא במספריים, שכן אתם עלולים לחתוך בטעות את העור.


לאחר התספורת העור של הכלב עלול להיות רגיש, לכן יש להיזהר מחשיפה ממושכת לשמש. אם יש לכם כלב עם עור בהיר, מומלץ למרוח עליו קרם הגנה עד שהפרווה תתארך קצת.

אמבטיות וטיפוח מותר לרחוץ כלבים כל השנה בכל תדירות, כל עוד המצב מצדיק זאת. באביב ובקיץ זה גם נוח יותר ונחוץ יותר. מתי אם כן מוצדק לעשות אמבטיה לכלב? 1. אם הוא התלכלך במיוחד (התפלש בבוץ, בזבל או במגוון אפשרויות מסריחות אחרות) 2. כחלק מהטיפול נגד פרעושים וקרציות 3. אחרי ביקור בים

כשרוחצים כלב יש להשתמש בתכשירים שמיועדים לכלבים בלבד. תכשירי אלה מותאמים במיוחד לפרווה ולעור של הכלב, ואפשר להשיגם בקלות בחנויות לחיות מחמד. ניתן להרטיב כלב כמה שרוצים ומתי שרוצים. יש כלבים שאוהבים מאוד להירטב וישמחו מאוד על ההזדמנות לצנן את גופם במים הקרירים. טפילים חיצוניים ואיך אפשר להזכיר את עונת הקיץ מבלי לדבר על פרעושים וקרציות. מעבר לעובדה שמדובר ביצורים מטרידים ועוקצניים, יש עוד סיבה טובה למגר אותם. פרעושים מעבירים תולעי סרט וגורמים לאלרגיות קשות בעור. התגובה האלרגית לעקיצות הפרעוש אינה מתבטאת דווקא במקום העקיצה, אלא במקומות שונים בגוף, ובמיוחד בגב, סמוך לבסיס הזנב. לעתים קרובות הכלב המתגרד פוצע את עצמו ואז מתחילה גם דלקת עור חריפה הכוללת זיהום חיידקי שמתפשט במהירות. תופעה זו מכונה "hot spot" ומחייבת התערבות וטרינרית.

קרציות מעבירות קדחות קרצית המסכנות חיים. החשובה במחלות אלה היא "אהרליכיוזיס", קדחת נפוצה מאוד אשר אינה מסוכנת לאדם. הסימנים הראשונים למחלה הם עייפות לא מוסברת וירידה בתיאבון. קדחת קרציות נפוצה פחות, אך מסוכנת הרבה יותר, היא קדחת הבהרות הים תיכונית, המסוכנת גם לבני אדם. בכל סוגי הקדחות די בקרצייה אחת בכדי להעביר את המחלה. אך לא להיכנס לפאניקה - רוב הקרציות אינן נושאות את המחלה. במקרה של הדבקה, בתחילת סימני המחלה, אם מגיעים למרפאה הווטרינרית (או לקופת חולים  במקרה של בני אדם), לרוב ניתן לטפל במחלה בהצלחה. מניעה היא הגישה הנכונה. קיימים היום תכשירים יעילים מאוד לטיפול בפרעושים ובקרציות בחנויות המחמד ובמרפאות הווטרינריות. ד"ר טלי אלוני-רוזן, וטרינרית.

bottom of page