top of page

טיסת כלב | לטוס עם בע״ח לחו״ל

טסים לספרד או חוזרים לבקר בארץ ורוצים לקחת אתכם את החתול או הכלב? זה אפשרי, אך מצריך היערכות מוקדמת. אילו אישורים יש לקבל? איך להכין את חיית המחמד לפני הטיסה ומהן ההכנות שעלינו לבצע? הנה התשובות





חיות המחמד הן חלק בלתי נפרד ממשפחתנו, ולכן זה טבעי שנרצה שיצטרפו אלינו כאשר אנו חושבים על מעבר לספרד או לחילופין, נוסעים מספרד לביקור בישראל. בכדי למנוע מעצמנו ובעיקר מבעלי החיים שלנו, סבל מיותר, עלינו לתכנן היטב את הנסיעה וללמוד לעומק מהן הדרישות של ספרד לכניסת חיות המחמד ללא עיכובים מיותרים.


ממריאים עם בעל החיים

הכנת חיית המחמד לטיסה מישראל לספרד, כרוכה בבדיקה וטרינרית, קבלת אישורים, תעודת בריאות לייצוא חיית המחמד לחו"ל, העתק רישיון להחזקת כלב מאת הרשות המקומית, חיסונים, צ'יפ, וכמובן כרטיס טיסה ותשלום עבור בעל החיים לפי משקלו. השלטונות בספרד עומדים על כך שבעל החיים יחוסן נגד כלבת ומחלות מדבקות אחרות לפחות שלושה שבועות לפני הגעתו למדינה ולא יותר משנה לפני כן. עבור הטיסה עצמה, יהיה עליכם לדאוג לכלוב או ארגז נסיעות שחייבים לעמוד בתקנים מתאימים של חברת IATA , לרבות רישום, ומעבר לכך לאפשר שהות נוחה לבע"ח במהלך הטיסה, ואז כולם יהיו מרוצים. לפני הטיסה, מומלץ "להכיר" לחיית המחמד את הכלוב ולאפשר להתרגל אליו, להיכנס אליו ולשחק בו באופן חופשי מספר רב של פעמים, וליצור בכלוב אווירה נעימה עם שמיכה או צעצוע מוכר.


חוזרים עם חיית המחמד לישראל?

במדינות שונות, וביניהן ישראל, נקבעו חוקים ובדיקות להכנסת בעלי חיים לגבולות המדינה, כחלק ממהלך למניעת העברתן של מחלות מדבקות בעולם (שפעת העופות, כלבת ועוד). למשל, לפי הנחיות משרד החקלאות, דרוש אישור וטרינרי להכנסת בעל החיים לתחומי מדינת ישראל. אישור זה יונפק על ידי השירותים הווטרינרים ועליו יש לשלם אגרה בסך 48 ₪.

כלבים, חתולים וציפורים, המלווים על ידי בעליהם, לאחר שהיו ברשותם בחו"ל מעל 90 יום, יהיו פטורים מהצורך באישור יבוא וטרינרי ישראלי, אך עליהם להיות בעלי דרכון ותעודות חיסון, שהונפקו ע"י פקיד וטרינרי ממשלתי בארץ המוצא, ובנוסף מצהירים כי בעל החיים בריא ונקי מזיהומים או מחלות מדבקות. חובה שיופיע על התעודה כי הכלב / החתול מחוסן מכלבת – לא יאוחר משנה ולא פחות מחודש לפני מועד הגעתם לישראל. לכלבים וחתולים מתחת לגיל שלושה חודשים לא תותר הכניסה לישראל וחל איסור להכניס למדינה כלב ששייך לגזע מסוכן, או הכלאה של גזע מסוכן.

מאחר ולכל מדינה יש את החוקים שלה בנושא כניסת בע"ח לתחומה, תהליך זה יכול להיות ארוך ולא פשוט וכרוך בזמן להמציא את האישורים הנדרשים. בנוסף, ישנן מדינות שדרושה תקופת המתנה לאחר חיסון כלבת ובדיקות שנדרשות לאחר מכן ולכן, חשוב להיערך לנסיעה כמה חודשים מראש. טרם התחלת ההליך של הכנת בעל החיים לטיסה, כדאי לקרוא עוד על הנוהל, ולראות דוגמאות של תעודות בריאות תקינות – כל אלה מפורסמים באתר השירותים הווטרינריים:

מה קורה במהלך הטיסה?

מקומו של בע"ח בטיסה יכול להיות אתכם (למשל בתוך מנשא מרופד מתחת למושב) או בתא המטען, תלוי בגודלו, משקלו ובחברת התעופה. אל דאגה, חברת התעופה תדאג לתנאי חום וטמפרטורה מתאימים גם בתא המטען. שימו לב שאסור להרדים את חיית המחמד במהלך הטיסה! הטסת חיית מחמד תחת השפעה של תרופות עלולה להיות מסוכנת במיוחד! במהלך הטיסה חיית המחמד עלולה לחוש בבחילה, קשיי נשימה, הפרעות קצב לב ועוד, והרדמה תמנע ממנה את היכולת להתמודד עם תופעות אלו.

הכותבת היא וטרינרית המספקת ייעוץ להטסת בעלי חיים

www.animal-clinic.co.il



הכתבה התפרסמה בעיתון בספרד פדובה.




bottom of page