top of page

מיצי רוצה לטוס! לא ברגע האחרון

מידי שנה טסים עם בעליהם הישראלים ברחבי העולם אלפי בעלי חיים! הערכות לקראת נסיעה מאין זו אינה פשוטה ולכן, יש לנקוט במספר דברים חשובים על מנת שנעבור זאת חלק וכמה שפחות סבל לחיות המחמד שלנו. מהם האישורים המיוחדים הנדרשים? כיצד יש להכין את חיית המחמד לפני הטיסה?

לפניכם מדריך מזורז לקראת החופשה באה

כאשר מדובר על תקופה ארוכה מחוץ לבית ונושא של פנסיון לזמן ארוך ירד מהפרק, נחליט לקחת את חברינו הטובים יחד לחופשה.

יותר ויותר ישראלים לוקחים את בעלי החיים איתם לנסיעות ארוכות לחו"ל במסגרת טיול של שנה במדינה או נסיעת עסקים למספר שנים ואיך הם יכולים לוותר על בן משפחה קרוב?

ד"ר טלי אלוני מנהלת המרפאה הווטרינרית ברמת אביב מסבירה: אין צורך למסור את בע"ח בעקבות נסיעה ארוכה , אפשרי היום לקחת אתנו את בעל החיים בתנאי שנמלא אחר התנאים והנהלים החדשים של מדינות היעד השונות ושל מדינת ישראל מטעם משרד החקלאות וכולם יהיו מרוצים!.


הטסת בע"ח מחולקת לשלושה שלבים עיקריים

1. הכנת בע"ח לטיסה

2. הכנת האישורים, בדיקות וטרינריות של בע"ח, חיסונים, כרטיס טיסה, תשלום עבור בע"ח לפי משקל החיה (העלות תלויה בחברת התעופה).

3. הטיסה- כיצד להכניס את בע"ח לכלוב בזמן הטיסה, רישום הכלוב, ארגז הנסיעה חייב לעמוד בתקנים המתאימים לטיסות לפי ההנחיות של חברת IATA http://www.elal.com/he/PassengersInfo/Baggage/Pages/Pets.aspx

החוקים והבדיקות הנוקשות נועדו למנוע התפשטות של מחלות מדבקות בעולם כמו: מחלת סטארס, שפעת העופות, כלבת.

בישראל נכנסו לתוקפם תקנות והנחיות חדשות החל מדצמבר 2014 בנוגע להכנסת חיות מחמד לגבולותיה.

לפי ההנחיות החדשות של משרד החקלאות ליבוא בע"ח למדינת ישראל, דרוש אישור יבוא וטרינרי שיונפק ע"י מנהל השירותים הווטרינרי www.moag.gov.il/vet .

כלבים, חתולים וציפורים, המלווים ע"י בעליהם, לאחר שהיו ברשותם בחו"ל מעל 90 יום, יהיו פטורים מהצורך באישור יבוא וטרינרי ישראלי, אך עליהם להיות בעלי דרכון ותעודות חיסון שהונפקו ע"י פקיד וטרינרי ממשלתי בארץ המוצא, ובנוסף מצהירים כי בע"ח בריא ונקי מזיהומים או מחלות מדבקות.

על התעודה חובה שיהיה חיסון כלבת לחתול/לכלב, לא יאוחר משנה ולא פחות מחודש לפני מועד הגעתם לישראל.

לכלבים וחתולים מתחת לגיל 3 חודשים לא תותר הכניסה לישראל.

חל איסור לייבא כלב ששייך לגזע מסוכן או הכלאה של גזע מסוכן.

מאחר ולכל מדינה יש את החוקים שלה בנושא כניסת בע"ח לתחומה, תהליך זה יכול להיות ארוך ולא פשוט וכרוך בזמן להמציא את האישורים הנדרשים. בנוסף, ישנן מדינות שדרושה תקופת המתנה לאחר חיסון כלבת ובדיקות שנדרשות לאחר מכן, לכן אומרת ד"ר טלי אלוני, חשוב להיערך לנסיעה כמה חודשים מראש.

http://ec.europa.eu/food/animal/liveanimals/pets/index_en.htm

למשל: באנגליה - 120 יום מראש (הסגר בע"ח חצי שנה), באוסטרליה: 210 יום מראש (הסגר של 30 יום). באיחוד האירופאי - 140 יום מראש. http://www.vetserv.moag.gov.il/Vet/Yechidot/inport+export/knisa_yetsia_hayot_mahmad/default.htm

בטיסה, בע"ח יכולים להיות לצדכם או בתא המטען, מקומו של בע"ח תלוי בגודלו ובחברת התעופה שעמה טס.

באל-על חיות עד משקל 8 ק"ג יכולות להישאר לצד בעליהם במהלך הטיסה כאשר הן מבלות את שעות הטיסה בתוך מנשא מרופד מתחת למושב של בעליהן בטיסה.

במידה ולא יתאפשר לבע"ח להיות לצד הנוסע, אין צורך לדאוג, חברת התעופה דואגת לתנאי חימום וטמפרטורה מתאימים.

חשוב להתאים את הכלוב לגודל בע"ח, לתת לבע"ח להיכנס מספר פעמים לכלוב לפני הטיסה בצורה חופשית על מנת שיתרגל, שישחק בתוך הכלוב, ליצירת אוירה נינוחה עם שמיכה או צעצועים מוכרים ולהפוך את הטיסה והשהייה בכלוב לחוויה.

ד"ר טלי אלוני מדגישה שאם חשבתם להקל על בע"ח ולהרדים אותו במהלך הטיסה התשובה היא חד משמעית לא!! טיסה תחת השפעה של תרופות עלולה להיות מסוכנת במיוחד!

כתוצאה מלחצי אויר בזמן הטיסה עלולים להיגרם לבע"ח בחילה, הקאה, קשיי נשימה, חוסר שליטה על מערכות בגוף, הפרעות קצב לב ואף מוות. בע"ח מטושטש לא יהיה מסוגל להתמודד עם תופעות אלו.

מומלץ להכין את בע"ח למדינת היעד ע"י מתן חיסונים למחלות שכיחות במדינה.

לקבלת ייעוץ והכנה לטיסה בעלות של 150$, צרו קשר עם המרפאה הווטרינרית רמת אביב והזמינו תור ל – בדיקות (לרבות בדיקת דם), אישורים, הנחיות ובדיקת בריאות, כולל אישור בריאות וטרינרי, השכרה וקניה של כלובים בעלות נמוכה.


טיסה נעימה!!

bottom of page