top of page

אמא מחליפה

האם יצא לכם לאחרונה להתקל בגור חתלתול עזוב ברחוב? חשוב לזכור שלא כל חתול מיילל ברחוב הוא חתול נטוש, וקיימת אפשרות שאמו תחזור לקחת אותו בכל רגע. במקרה שכזה, עקבו אחריו ואל תגשו מיד, במידה והיללות נמשכות ואמו לא חוזרת אחרי כמה שעות אפשר להתקרב אליו ולאמץ אותו. כמה טיפים חשובים לאימוץ גור חתולים קטן.

מזון והאכלה

חתולים צעירים ניזונים מחלב המורכב מחלבון ושומן, על מנת למנוע בעיות במערכת העיכול לא מומלץ לתת לגור חלב פרה אלא תחליף חלב שמיועד לגורי חתולים שקונית בחנויות לחיות, במקרים דחופים אפשרי להשתמש בתחליף חלב לתינוקות.זכרו! עד גיל 3 שבועות הגור יונק ולא מסוגל ללקק או לאכול אוכל מוצק, לכן יש לתת באמצעות מזרק או בקבוק הנקה לפחות 10-12 פעמים ביום!המינון המומלץ 25 מ"ל ל100 גרם משקל גוף ולחלק אותו במספר האכלות למשך היום.

יש לשמור במקרר למהלך יום אחד בלבד. לאחר 3 שבועות ניתן לשלב מזון רך בנוסף לחלב בבקבוק עד שהגור נגמל מהיניקה.יש לזכור שהאכלה מבקבוק לא נכונה יכולה לגרום להתפתחות דלקת ריאות בגלל שאיפת עודפי חלב למערכת הנשימה.


גיל של החתול חבל התבור נושר אחרי יומיים שלושה מיום שנולד הגור. עיניו יפתחו כעבור 10 ימים, שיני החלב יתחילו לצמוח 4-2 שבועות אחרי ההמלטה. במידה וכל שיניו בקעו גיל הגור יהיה בן 8 שבועות בערך. ניתן יהיה להעריך את גיל הגור על ידי אוזניו, שמרגע הלידה ועד גיל שבועיים הן תיהינה סגורות ומקופלות, לאחר מכן הן מתחילות להתיישר.

ניקיון צרכים

בגיל 5 שבועות מתחיל הגור לנקות את עצמו, אך הוא אינו יודע לעשות צרכים בעצמו ולכן נדרש גירוי חיצוני של האזור כדי שיוכל להפריש שתן או צואה. עליכם עד גיל 3 שבועות להשתמש בצמר גפן עם מים חמימים על מנת לא להשאיר שאריות של שתן או צואה. גורי חתולים לא יכולים לוסת את חום גופם בעצמם ולכן יש להניח אותם בסביבה חמימה, מרופדת בשמיכה ומתחתיה בקבוק או כרית חימום. ככל שהגור יגדל הוא יפתח עצמאות יתחיל להסתובב בבית ולחקור את סביבתו, לאכול מוצק, להתפנק ולשחק, לתפקד כמו צייד שרודף אחרי חפצים שזזים, פעיל בלילה, מעדיף מקומות גבוהים ועוד..רצוי לגשת לוטרינר לשמור על בריאותו ושימליץ על החיסונים וטיפולים מונעים נוספים.


בהצלחה!

bottom of page