top of page

זיהוי כאב בחיות המחמד שלנו

טיפול בפציעה או במחלה יכול להיות הרבה יותר יעיל וקצר אם מגלים בזמן.

מספר טיפים לזיהוי מוקדם של כאב 

חיות המחמד שלנו נוטות להסתיר כאב בעיקר חתולים. זהו מנגנון טבעי שנועד למנוע דחיה מהלהקה את החבר החלש. במקרה של חתולים לדחות את החבר מהטריטוריה של המזון שלהם. לכן, טיפול בזמן והגעה לוטרינר יכול לחסוך זמן וכסף יקר. 


שינוי בהתנהגות

ישנם מספר סיבות להתנהגות מוזרה ושונה של הכלב לדוגמא: מדוכדך כתוצאה מהעברת דירה, כניסה של בע"ח חדש או תינוק חדש הביתה. שינוי בתדירות הרגלי יציאה לטיולים, החלפת מזון, מזג אויר קיצוני ועוד יכולים להשפיע על התנהגות לא רגילה של בע"ח. 

אנו הבעלים יכולים להבחין בבע"ח עייף, לא פעיל, משחק פחות, מדוכא, מבודד(חתול יפסיק לנקות את עצמו)אוכל ושותה פחות, עשיית צרכים בבית או מחוץ לחול, תוקפנות, תגובה לרעשים, חוסר מנוחה. חום גוף, נשימות ודופק.

במידה וחום גוף עולה על 39.2 מעלות צלזיוס סימן שלבע"ח יש חום! אצל כלבים קטנים וגורים טמפ' עולה יותר. לחתולים טמפ' הרגילה נעה בין 37.8-39.5 מעלות צלזיוס. 

קצב נשימה אצל כלבים וחתולים משתנה גם הוא במצב של חום. כלבים קצב נשימה 30-15 נשימות בדקה. אצל חתולים קצב נשימה 20-30 נשימות בדקה. החום יכול להשתנות במצבים שונים, טיול, מאמץ או התרגשות וכו'.. 

מומלץ בכל שינוי או כל מקרה שאתם חושדים בבע"ח חולה רשמו לפניכם את הסימנים ויש לגשת לוטרינר להתייעץ לבדוק ולאבחן את הכאב. בעת כאב בע"ח יכול לרמוז לנו בדרך של שינוי התנהגות שיש כאב לעיתים ילקק את האזור הכאב או ינשוך. כאב באוזניים בע"ח יגרד וינער את הראש וכל מגע באזור עלול לגרום לתקוף ולהשמיע יללה חזקה.

bottom of page