top of page

מכת חום

בשיאם של ימי הקיץ לכלב שלנו עלול להיות קשה ואף מסוכן לבריאותו. בימים אלו שמתחשק לנו לצרף לטיול את הכלב ללכת אתנו לחוף הים או לטיול רגלי ארוך מחוץ לבית.. כדאי לחשוב שנית האם הוא יוכל לעמוד במשימה! החום והלחות הכבדים השוררים בחוץ יכולים להיות שילוב קטלני עבור חיית המחמד שאינה רגילה או מאומנת לכך.

ישנם כלבים מגזעים קטנים עם אף פחוס שרגישים במיוחד לתנאי החום הקשים: כמו פאג סיני, שאר פיי, בולדוג צרפתי ואנגלי, בוקסר ועוד, גם כלבים מגזע גדול כמו סן ברנרד, גולדן רטריבר ולברדור נמנים עם הכלבים הרגישים.


כמה טיפים למניעת הבעיה מכות חום ודרכי ההתמודדות עמה

הסימנים הראשונים שהכלב יראה הם: התנשפות והתנשמות מהירה מאוד וקושי לבצע פעילות בסיסיתגרירה של הרגליים האחוריות, חום גבוה מעל 40 מעלות, במקרים קשים פרכוסים חום ועוויתות – במצב שכזה יש לעצור מיד כל הפעילויות ,לעבור למקום מוצל, תן לכלב הרבה מים, טבול אותו במים קרים , להזעיק עזרה ולהגיע מיידית לוטרינר!!מכת חום עשויה לפגוע בכליות ובמערכת הקרישה , מערכת העצבים, ועד מוות.לאחר תספורת העור יכול להיות רגיש, במיוחד לכלבים בהירים ומחשיפה ממושכת לשמש. מומלץ! למרוח קרם הגנה עד שהפרווה תתארך.ניתן להרטיב את הכלב וישנם כלבים שמאוד יהנו ממקלחת צוננת שתקרר אותם קצת..כריות כף הרגל של כלבים עלולות בקיץ לגרום לכוויות, דלקות עור ועוד..

הקפידו לנקות את כף הרגל של הכלב ולגזור ציפורניים ואת הפרווה בין האצבעות. ניתן גם למרוח לכפות סדוקות משחה אנטיביוטית על מנת למנוע בעיות בכף הרגל.


מניעה?

יש להמנע מפעילות מאומצת במזג אויר חם או בלילות חמים ולחים.הזמן הכי טוב להוציא את הכלב לפעילות גופנית הוא מוקדם בבוקר לפני הזריחה או מאוחר בערב לאחר השקיעה.אימון קבוע של הכלב בהליכות יומיותודא שכלבך מוצל כאשר הוא נמצא מחוץ לבית.ספק לו הרבה מים קרירים בקערה נקיה.הנח לכלב לנוח בין פעילויות.מרצפות חמות, חצץ , זפת עלולים להיות גם הם לבעיות בכריות כף הרגל, על מנת להסיר זפת מאזורים אלו שפשף בנפט ולאחר מכן רחץ בעדינות ובמעט סבון.לעולם! אין להשאיר כלב סגור ברכב או במקום שלא מאוורר אפילו ל2 דקות! עלול להיות קטלני.


bottom of page