top of page

פיית השיניים אצל רקסי

גורי הכלבים נולדים ללא שיניים , כשהם בני 6-7 שבועות מתחילות לצמוח שיני החלב . לכלבים יש 28 שיני חלב , לאחר כמה חודשים הם נושרות ומתחלפות לשיניים קבועות. תהליך של החלפת השיניים נעשה לפי סדר הופעתן, הראשונות שהתחלפו בגיל 3 חודשים יהיו השיניים החותכות הקידמיות, לאחריהן קדם טוחנות, ולקראת גיל חצי שנה התחלפו הניבים והטוחנות.

תקופה של בקיעת השיניים כמו אצל תינוקות עלולה להיות כואבת ומטרידה. הגורים לועסים ונושכים יותר חפצים וצעצועים ובדרך זו נופלות השיניים , לעיתים נוכל לראות דימום קל ואין זו סיבה להיבהל! יכול להתרחש מצב ששן חלב לא נושרת ותשנה כתוצאה מכך את צורת הפה של הכלב. במידה והשיניים לא נמצאות זה מול זו עלול להיות מצב של שיניים בולטות שעשויות לפצוע את החניכיים בזמן לעיסה של האוכל. מצב שכזה מומלץ לגשת לוטרינר לקבל יעוץ וטיפול ואולי יהיה צורך בעקירה של השיניים שלא נשרו. לכלב הבוגר יהיו 42 שיניים שאנחנו כבעלים על מנת לשמור עליהם נקיות ולהימנע מריחות ומהצטברות של אבנית נצטרך לנקות מידי פעם את שיניו.


בעלי כלבים רבים אינם מודעים לחשיבות של שמירה על בריאות הפה והשיניים בקרב ההולכים על 4! ברוב המקרים הם עלולים לסבול מהצטברות אבן שן, איבוד שיניים וריח רע מהפה. הכלבים בניגוד אלינו בני האדם הם לא מתלוננים על בעיה או כאב, לכן, הדרך הטובה הינה מניעה מגיל צעיר לצחצח מידי יום את השיניים.

צחצוח השיניים כאשר הכלב גור יגרום לכלב להתרגל  מהר יותר למגע באיזור הפה והלשון ולא ינסה לנשוך.

לכן, חשוב מאוד לבדוק את חלל הפה בכל טיפול שיניים שיגרתי אצל וטרינר.


רוב מחלות שקשורות לחלל הפה הם כתוצאה של ריקבון או אבן שן, מהצטברות של אבן על השיניים שבסופו של דבר גורמת לנסיגת חניכיים ולהצטברות חיידקים בחלל הפה ולריח רע וזאת ניתן למנוע! בעיות שיניים נפוצות נמצאו בעיקר אצל גזעים קטנים בגלל מבנה הפה הקטן , השיניים הצפופות וישנן גזעים שבעיות שיניים הם על רגע גנטי.


ד"ר טלי וטרינרית מציעה - מניעה של היווצרות הפלאק ודלקות החניכיים יותר קלה בכלבים ונעשית ע"י אכילה של מזון יבש, מתן כופתיות מיוחדות שעוזרות להוריד את הפלאק. צחצוח שיניים באופן קבוע בעזרת מברשת שיניים רכה ומשחה שיניים המיועדת לכלבים שמכילה חומרים מסוימים(אנזימים) שעוזרת לפרק את שאריות המזון ואת האבנית.כדאי לתת לכלב לשחק בצעצועי לעיסה שמנקים את השיניים ואת החניכיים ובנוסף לאכול מזון קשה כמו גזר שיכול למנוע את הצטברות האבנית.במידת הצורך יש לגשת לווטרינר ולשקול ניקוי שיניים (שיננית) שנעשה תחת הרדמה.


המרפאה הוטרינרית רמת אביב מעלה את המודעות בנושא "חודש בריאות השן" ומזמינה אתכם בעלי חיית -המחמד לייעוץ ובדיקת שיניים ללא עלות!

bottom of page