top of page

שמרו על חיות המחמד מפני נחשים

הקיץ על החום והלחות שלו, כבר בדרכו החוצה, אולם אחת המכות של הקיץ, הנחשים, עודנה איתנו. בימים אלה הם מתכוננים לשנת החורף שלהם וצוברים כוחות ומאגרי מזון בגופם לקראת חודשים ארוכים של צום.


דווקא בימי הקיץ החמים הנחשים הארסיים מסוכנים מתמיד לא רק לנו, אלא גם, ואולי במיוחד, לחיות המחמד שלנו.

חיות המחמד ידועות בסקרנותן ולכן בכל מקום של אפשרות למגע עם נחשים, יש לדאוג ולהשגיח כי הן לא ייפגעו מהכשה מסוכנת. בשל נטייתן של חיות המחמד לרחרח ולבחון כל דבר, לרוב, יהיו ההכשות באזור הפה, הצוואר והאף, דבר העלול להיות מסוכן ואף קטלני, בגלל הקרבה לאיברים חיוניים.

אם בעל החיים שלכם הוכש ע"י נחש, ובמיוחד אם ההכשה היא באזור הראש או בקרבת כלי דם מרכזיים, הוא זקוק לפינוי וטיפול מיידי ע"י רופא ווטרינר: "גם אם לא ראינו את ההכשה עצמה, ניתן להבחין בה על פי התנהגות החיה. חיית מחמד שהוכשה תשדר חוסר מנוחה, תיילל ותקיא. בשלב מאוחר יותר ניתן יהיה להבחין גם בנפיחות מקומית." שימו לב: חוסר טיפול מיידי עלול להוביל למותה של חיית המחמד. במקרים רבים סיבת המוות היא חנק עקב התפתחות של בצקות באזור ההכשה (בעיקר באזור הצוואר).

לכן בכל מקרה של הכשה, יש לפנות את חיית המחמד מייד לטיפול רפואי! אל תמתינו ולו שנייה אחת מיותרת. חיית מחמד אשר תגיע למרפא ווטרינרית תקבל טיפול ע"י זריקת נסיוב המותאם לארס הנחש שהכיש אותה - צפע, אפעה או שפיפון. ולכן, אם הנחש המכיש הומת או נמצא ברשותכם, יש להעבירו למרפאה הווטרינרית ביחד עם חיית המחמד אשר נפגעה.


חשוב מאוד, אל תנסו לתפוס את הנחש המכיש. תמונה בטלפון הסלולארי תספיק בהחלט.


בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות ממליצים להרחיק את חיות המחמד מאזורים מסוכנים במהלך הקיץ ולהקפיד באופן מיוחד בשעת טיולים עמן בשטח.

bottom of page