top of page

איך לעבור את החורף בשלום?

איך נתכונן לעונה הקרה? איך נשמור על בעלי המחמד האהובים שלנו בריאים ושמחים גם שהגשם מגיע? כמה טיפים שכדאי לרשום ולשמור

יש קור כלבים בחוץ? אפשר למנוע אותו מבפנים, אם כבר הוצאתם את הפוך והדלקתם את המזגן לחימום לקראת הלילות הקרים, כדאי לדאוג גם למקום החמים של חיית המחמד שלנו שיהיה להם גם חמים לקראת החורף.


אם יהיה להם קר הם עלולים להשתין בבית, לכן רצוי לספק להם מצע כלשהו לחימום, שהחדר שהם ישנים בו יהיה מחומם וחלונות יהיו סגורים , בעיקר לכלבים מבוגרים מעל גיל 6 לבודד להם את הקור שמגיע מהרצפה הקרה.


בחורף קר בחוץ ורטוב, יציאה החוצה לטיול קטן יכולה לגרום לכלב לחזור רטוב ומלא בבוץ מהשלוליות שנכנס אליהם בטיול, לכן, מומלץ לבעלי פרווה ארוכה במיוחד בכפות הרגליים לשקול לספר מקומית את השיער בכפות על מנת שלא ירטבו יתר על המידה בטיול.


כשחוזרים מהטיול בחוץ, למניעת לכלוך רטיבות ובוץ, יבשו את הכלב עוד לפני הכניסה לבית במגבת או שטיחון, אפשרי לתרגל ולאמן לעשות זאת עם הכלב בדיוק כמו שאנחנו חולצים את הנעלים לפני כניסתינו לבית.

ישנם בעלי כלבים שיחליטו לנעול נעליים לכלב, זכרו! מה שטוב ונוח עבורנו לא בהכרח מתאים לכלבים ועדיף לא להלביש להם אביזרים מצחיקים ומציקים ... לא תמיד יאהבו זאת!


לגבי לבוש חורפי לכלבים, לא לכל הכלבים  מתאים הלבוש האופנתי החורפי, ישנם כלבים שלא יסתדרו עם הסוודרים שמציקים, או לאותם כלבים בעלי פרווה ארוכה ומלאה רגילים לתנאים חורפיים מאירופה ולהם אין צורך להוסיף עוד מעיל, אך, לכלבים בעלי פרווה קצרה, או כלבים בגדלים קטנים יכולים לאבד חום גוף מהר ולהם יש צורך בביגוד מותאם שיכול להיות יעיל מאוד.



כלבים אוכלים יותר בחורף מאשר בקיץ, הם צורכים אנרגיה כדי לשמור על חום גופם בימים הקרים, ולכן, יש להם יותר תאבון. ד"ר אלוני, ממליצה, להיצמד לכמויות המדודות שכתובות על שקית האוכל ומומלצות על ידי הוטרינר, כמו כן להמשיך לתת לכלבים מזון איכותי בחורף. יחד עם זאת, לקראת החורף הכלב יצבור שכבות שומן וכדאי לשקול מזון עתיר חלבונים עם הוספת תוספי מזון עשירים בויטמינים בעיקר לכלבים מבוגרים וחלשים על מנת לחזק את מערכת החיסון שלהם.


מומלץ לחסן לקראת החורף חיסון משושה שנכיל בין היתר מחלות נשימה ותסמונת שיעול הכרוני.


לכלבים חרדתים המתנהגים בחרדה בימי חורף סוערים ממש, כדאי לשדר רוגע ולהתנהג כאילו לא קרה כלום, רצוי לחבק ולתת מגע מרגיע ואוהב על מנת להסיט את תשומת הלב מהסערה המתחוללת בחוץ, אפשרי להסביר לכלב שאין ממה לפחד שהסכנה תחלוף מיד.


תחושת בטחון חשובה מאוד לעבור את החורף בשלום.

bottom of page