top of page

אימוץ חתול

החלטתם או חושבים לאמץ חתול? מדוע החתול נחשב לאחת מחיות המחמד הפופולריות? החתול בעל חיים מסתורי, הפכפך באופיו, נקי מאוד, בעל התנהגות מרתקת, ללא צרכים מיוחדים אפילו אין צורך לרדת לטייל איתו בגינה.

החתול חיה רגישה וכל שינוי, למשל, תינוק חדש בבית, בעל חיים נוסף ועוד, עשוי ליצור מתח אצל החתול והתנהגותו תשתנה בהתאם!

החתול צייד מלידה, ישנם כאלו שהתקלו בצייד שהוא ידאג להביא הביתה! את כישורי הציד שלהם הוא מפתח במשחקים "מתוחכמים" עוד בעודו צעיר.


מספר דברים חשובים על החתול:

תנועות גופו של החתול מושפעות מטמפ' החדר שבה הוא נמצא: בטמפ' מעל 20 מעלות תנוחת גופו תהיה סיכול קל, במידה וטמפ' החדר מתחת ל- 20 מעלות, תנועת גופו תהיה מאין כירבול ואפו יהיה תחוב עמוק בפרוותו.


זכרים יסמנו טריטוריה בעזרת שתן. סימון זה מהווה סימן "הייתי כאן", כאשר החתול מסמן טריטוריה אפילו אם עברה שעה מאז שסימן את אותו מקום בדיוק. מאוד קשה יהיה לנטרל את ריחות השתן למרות שישנם חומרים אנזימתיים מסוימים שיצליחו לנטרל מעט את הריח ולכן הפתרון להסיר את הריח האופייני יהיה סירוס.

החתול יסמן טריטוריה גם ע"י חיכוך בעצמים שונים או בבעליו. בעזרת החיכוך יפריש החתול מבלוטות השומן שבצידי ראשו ריח טיפוסי.


במידה והחתולה המליטה בביתכם, חשוב שכבר בגיל צעיר ייחשפו הגורים לבני אדם ולרעשים. חתולה שתמליט ברחוב ללא קירבה לאנשים ובלי חשיפה לרעשים תפתח פחד מהסביבה והגורים קרוב לוודאי יהיו אגרסיביים כלפינו.


חוש השמיעה של החתול מפותח מאוד. לעומת זאת ראיית קשת הצבעים שרואה החתול הינה מוגבלת (בגווני הירוק אדום בעיקר).


אז אם החלטתם לאמץ במזל טוב! הימים הראשונים בביתכם יהיו קצת משמעותיים וקריטים עבור החתול. הוא יחפש פינה שקטה בה יוכל להתרגל למקום החדש, ולכן, הכינו מבעוד מועד מקום נסתר, ארגז צרכים, בדקו בבית האם יש מקומות מסוכנים עבורו, הכינו מזון מתאים לפי גיל החתול, מים טריים, וכמובן בקרו אצל וטרינר.

דאגו לחסן את החתול מידי שנה בסדרת חיסונים המומלצת ע"י ווטרינר, כולל חיסון כלבת

חשוב לבקר במרפאה על מנת למנוע בעתיד מחלות ולשמור על בריאות החתול!


בהצלחה!

bottom of page